Cât de mult te ajută bunurile de lux să-ți faci noi prieteni

de: Andreea Cuzub
17 08. 2018
Techspot.com

Hainele de designer, ceasurile scumpe și automobilele de lux sunt indicatori ai unui status ridicat pentru care unele persoane lucrează toată viața, în speranța că le vor aduce o formă de validare socială.

Un studiu dovedește exact contrariul: lucrurile pentru care ai făcut atâtea sacrificii, s-ar putea să îndepărteze oamenii, în loc să-i atragă, cel puțin în cazul în care cauți să-ți faci prieteni noi. Rezultatele studiului arată că persoanele necunoscute și-ar dori mai mult să fie prieteni cu tine, dacă ești mai modest.

„Când încearcă să-și facă prieteni noi, oamenii cred că lucrurile luxoase îi vor face să pară mai atrăgători din punct de vedere social. Cu toate acestea, se pare că acestea nu fac decât să-i îndepărteze pe potențialii prieteni”, a declarat Stephen Garcia, autorul principal al studiului și profesor asociat de psihologie la Universitatea din Michigan.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce i-au pus pe cei 125 de participanți dintr-o suburbie bogată în fața a două scenarii. O parte din aceștia au fost puși să aleagă între o mașină de lux și una obișnuită, pentru a ajunge la o nuntă în aer liber, unde trebuiau să-și facă prieteni noi.

Ceilalți participanți au fost puși să joace rolul evaluatorilor, care să-și exprime reacția despre persoanele care ajungeau acolo cu mașina. Aproape două treimi din persoanele care se duceau la nuntă au crezut că mașina de lux le-ar aduce mai mulți prieteni, odată ajunși la destinație.

„Posibilii prieteni” au avut însă o altă părere și au exprimat un interes social mult mai scăzut față de indivizii cu mașini scumpe.

Cercetătorii precizează că rezultatele se aplică doar în cazul în care vrei să-ți faci prieteni noi. „În cazul în care ai o întâlnire de afaceri, studiul arată că simbolurile care indică un status mai ridicat ar putea fi utile în atragerea unui deal bun, însă nu cu mult mai remarcabil decât utilizarea unor indicatori neutri”, a declarat coautorul studiului, Patricia Chen, de la Universitatea Națională din Singapore.